Priser

Samtliga priser är inkl moms (25%)

Åldersgräns

Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen.För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljföretaget.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse till din e-post med information om din beställning

Kontrollera noggrant att alla uppgifter stämmer.
Detta är en värdehandling och gäller som garantibevis som ska sparas. Om ni inte får detta mail är det viktigt att du
kontaktar oss snarast. Fel mail adress kan t.ex. innebära att informationen inte kommer fram.
Kontakta Kundtjänst om något inte stämmer , när du kontaktar oss är det bra om du har ditt ordernr.

Betalningalternativ 

Kreditkort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder SveaWebPays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, XXX, XXX. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Banköverföring

Du betalar i förskott till vårt bankgirokonto. Det tar ca 1-2 bankdagar från att du gjort din betalning

till att vi ser den, vilket försenar leverans något jämfört med övriga betalsätt.

Faktura

Vi samarbetar med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.

Vid faktura skickas order endast till folkbokfördadress

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.


Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
 
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
 
Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.
 
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.
 
Allmänna villkor hittar du här.

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

Ångerrätt

Vid nyttjande av ångerrätten, vänligen meddela oss via mail
Som kund har du alltid ångerrätt i 14 dagar enligt lagen om distansavtal . Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Babyonline detta inom 14 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan .
Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade Babyonline om att du utnyttjat din ångerrätt. 

Återbetalning kommer att ske utan onödigt dröjsmål men senast inom 14 dagar från det att vi har fått tillbaka varan eller från det att konsumenten kan visa att varan har skickats tillbaka, beroende på vilket som inträffar först


Vid utövande av ångerrätten betalar Kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan samt under returfrakten, returfrakt kostar ungefär 500-600kr

Om du utövar din ångerrätt ska konsumenten ersätta oss för varans värdeminskning i den mån minskningen beror på att du har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa varans egenskaper eller funktion

Om ovan alternativ på meddelande inte vill användas kan Kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se)



Retur

Vid retur betalar Kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan samt under returfrakten, returfrakt kostar ungefär 500-600kr

   
OBS! Returnera inte mot postförskott.

Ej uthämtad beställning

För försändelser som ej hämtats ut varpå paketet går i retur , har Babyonline rätt att debitera kund en avgift på 300kr för att täcka kostnaderna.

Fraktskada

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem.Om paketet har blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till ditt Postombud när du hämtar ut ditt paket eller till transportfirman som levererar ditt paket. Hör av dig till oss så hjälper vi dig.

Falska beställningar

Alla falska order polisanmäles. För att minimera risken för falska order loggar vi IP adress samt ISP vid varje order.

Force majeure

Babyonline är inte ansvarig för försenad prestation orsakad av omständigheter utanför BabyOnlines rimliga kontroll

och är i så fall berättigad till tilläggstid för uppfyllelse av sina åtaganden. Exempel på omständighet är - utan att utgöra
fullständig förteckning - strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om sådan omständighet äger vardera parten rätt att säga upp avtalet
utan den andra har rätt att erhålla eller skyldighet att utge ersättning
Personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204) Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används av Babyonline. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vill du göra ändring av dina uppgifter eller vill du bli borttagen ur vårt kundregister ber vi dig kontakta oss.

Förlossningsgaranti

Babyonline har förlossningsgaranti ,garantin innebär att ni har rätt att returnera produkterna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra och gäller upp till 2 veckor efter förlossningsdatum. Vid tillämpande av förlossningsgarantin ska produkterna vara oanvända och ni ska kunna visa ett läkarintyg. Produkterna ska returneras i originalförpackningar.
Kundservice


Vi på Babyonline strävar efter att hålla nere våra omkostnader för att på så sätt kunna erbjuda konkurrenskraftiga priser på
våra produkter till dig som kund . Detta innebär att vi inte har någon telefonsupport. Vi hanterar all kundservice via e-post
och svarar oftast direkt,vardagar svarar vi inom 12h

Vi använder oss av kakor för att erbjuda våra tjänster. Genom att använda våra tjänster godkänner du användning av kakor.